تدریس خصوصی زبان آلمانی در اصفهان

تدریس خصوصی زبان آلمانی در اصفهان

یادگیری زبان های مختلف و به جز زبان مادری همواره مورد استقبال مردم بوده است. برای افرادی که بیشتر اوقات به دلیل شغل خود یا شرایط زندگی خود، در کشور های دیگر به سر می برند یادگیری زبان های بین المللی اهمیت بسزایی دارد.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد زبان آلمانی و شرایط تدریس خصوصی آن در شهر اصفهان، اطلاعات مورد مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم، در ادامه این مقاله برای آشنایی با زبان جذاب و متفاوت آلمانی با ما همراه باشید.

آشنایی با زبان آلمانی و تاریخچه آن

آشنایی با زبان آلمانی و تاریخچه آن

زبان آلمانی یکی از زبان های رایج در حال حاضر است. این زبان در اروپای مرکزی بیشتر استفاده می شود. زبان آلمانی در کشور هایی مانند: آلمان، سوئیس، اتریش، ایتالیا، تیرول جنوبی به عنوا پر گویش ترین زبان به کار می رود.

در کشور هایی مانند: لوپه (یکی از استان های کشور لهستان) و لوکزامبورگ، زبان آلمانی به عنوان زبان رسمی به حساب می آید.

این گویش متفاوت و جالب به برخی از زبان هایی مانند: هلندی، انگلیسی، اسکاتس، آفریکانس، فریسی، دانمارکی، سوئدی، نروژی و … شباهت های بسیاری دارد.

پس از زبان انگلیسی، زبان آلمانی دومین زبان پر گویش از زبان های ژرمنی است. (زبان‌ های ژرمنی از خانواده زبان‌ های هندواروپایی به شمار می آیند.)

زبان آلمانی را می توان یکی زبان های مادری پر گویش در اتحادیه اروپا دانست، زیرا دارای 100 میلیون گویش بومی در کل جهان است و همچنین در اتحادیه اروپا دومین زبان بزرگ، زبان آلمانی است.

سومین زبان خارجی محبوب بعد از زبان انگلیسی و زبان فرانسوی، زبان آلمانی به شمار می رود.

در دبستان ها دومین زبان کاربردی پس از انگلیسی، آلمانی و در دبیرستان های اتحادیه اروپا سومین زبان پر کاربرد است.

در آمریکا نیز به عنوان چهارمین زبان غیر انگلیسی بعد از زبان اشاره آمریکایی، فرانسوی و اسپانیایی محسوب می شود.

در وب سایت ها نیز سومین زبان کاربردی بعد از زبان انگیسی و زبان روسی، زبان آلمانی است.

بیش از یک دهم کتاب ‌های موجود در جهان به زبان آلمانی انتشار می یابند و به همین دلیل آلمان در رتبه پنجم در انتشار سالانه کتاب ‌های جدید قرار دارد.

یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی

برای یاد گیری زبان آلمانی باید ابتدا یک سری آشنایی با قسمت های متفاوتی از زبان آلمانی داشته باشید و سپس در صورت علاقه مند بودن اقدام به دریافت آموزش این زبان کنید.

باید نخست در مورد تفاوت هایی که زبان آلمانی با زبان فارسی دارد مطلع شوید.

تفاوت های زبان آلمانی و فارسی

از تفاوت های زبان آلمانی و فارسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از اصلی ترین تفاوت های موجود در زبان آلمانی و فارسی وجود یک جنسیت اضافه به غیر از مونث و مذکر به نام «حنثی» است. این به دلیل جنسیت محوری زبان آلمانی است که باید جنسیت اسامی را یاد بگیرید.
  • برای تعریف اسامی در انگلیسی از کلمه «the» استفاده می شود اما در زبان آلمانی برای معرفی، باید جنسیت آن را نیز مشخص کنید.
  • در این زبان برای جمع کردن اسامی قاعده یا قوانین خاصی ندارد که در زمان یادگیری این زبان بهتر متوجه خواهید شد.
  • برخلاف زبان فارسی و انگلیسی، جایگاه مفعول در جمله مشخص نیست و بر اساس حالت جمله جایگاه جمله مشخص می شود. در گیری با مفعول در زبان آلمانی بیشتر از زبان های دیگر است.
  • ساختار ملکی با یک حالت مخصوصی مشخص می شود که ممکن است بر روی کلمات وابسته به ساختاری های ملکی تاثیراتی گذاشته شود.
  • این زبان دارای دو ضمیر شخصی مفعولی است (فاعلی و مفعولی) که در زبان فارسی و انگلیسی سه نوع ضمیر مفعولی وجود دارد. (ضمایر شخصی فاعلی، ضمایر شخصی مفعولی مستقیم و غیر مستقیم)
  • جمله بندی زبان آلمانی به دلیل تشخیص فاعل و مفعول از حالت جمله، متفاوت تر از جمله بندی زبان های دیگر است که در زبان فارسی و انگلیسی می توانید تفاوت ها را مشاهده کنید.
  • صفت ها در زبان آلمانی بعد از این که نسبت داده می شوند، خصوصیات حالت اسم را به خود می گیرند.
  • ساختار زمانی زبان آلمانی مانند زبان انگلیسی است که در زبان فارسی معادلی برای آن ها وجود ندارد. (گذشته کامل، حال کامل، آینده کامل)
  • یکی دیگر از افعالی که در زبان فارسی معادلی ندارد ولی در زبان انگلیسی و آلمانی وجود دارد ساخت افعال جدید از طریق اضافه کردن حروف اضافه به آخر فعل است.
  • در این زبان پر چالش می توان به فعل یک ضمیر انعکاسی اضافه کرد تا یک فعل با معنای جدید به وجود آورد. نمی توان معادلی برای این افعال در هر دو زبان انگلیسی و فارسی یافت.
  • افعال کمکی که در جمله های انگلیسی فاقد معنی هستند اما وجود دارند و در زبان فارسی وجود ندارند، در زبان انگلیسی و آلمانی شبیه هم هستند.

شباهت های زبان آلمانی و فارسی

زبان های آلمانی و فارسی از لحاظ زبانی دارای ریشه مشترک هند و اروپایی هستند، اما به دلیل اختلافات چندین هزار ساله از یکدیگر جدا شده اند. با این حال، برای یک فارسی زبان یادگیری زبان آلمانی در صورتی راحت خواهد بود که تمام تلاش خود را برای یادگیری این زبان بکند.

بهترین راه یادگیری زبان آلمانی

بهترین راه یادگیری زبان آلمانی

به صراحت می توان گفت که بهترین راه یادگیری زبان آلمانی، داشتن معلم خصوصی و تدریس به صورت خصوصی است.

در این روش بازدهی به صورت خیلی بهتری انجام می شود و داوطلبان به سرعت بیشتری می توانند زبان آلمانی را یاد بگیرند.

افرادی که در شهر اصفهان زندگی می کنند می توانند از طریق معلم های خصوصی ساکن در این شهر به یادگیری زبان آلمانی به صورت حرفه ای بپردازند.

شهر اصفهان دارای معلم های زبان آلمانی حرفه ای خصوصا در زمینه تدریس خصوصی است.

سخن آخر

با توجه به مقاله بالا و توضیحاتی که در مورد زبان آلمانی داده شد، داوطلبان پس از مطالعه می توانند انتخاب کنند در این مسیر قدم بگذراند یا خیر.

می توانید در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهامی در مورد تدریس خصوصی زبان آلمانی در اصفهان، از طریق مشاوران ما در مرکز مشاوره موسسسه دنیای زبان کمک بگیرید.

سوالات متداول

  1. چرا زبان آلمانی یاد بگیریم؟

بزرگ ترین و رقابتی ترین اقتصاد قاره اروپا، در کشور آلمان است. این کشور دارای بیکاری کم و رشد اقتصادی بالا است. شهریه در اکثر دانشگاه های آلمان نسبت به سایر کشور ها نسبتاً کم تر است. این ها مهم ترین دلایل یادگیری زبان آلمانی است تا بتوانید در این کشور زندگی کنید.

  1. آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

این بستگی زیادی به وضعیت فعلی دانش شما دارد. اگر با انگلیسی آشنایی دارید (و با سایر زبان های دنیا مقایسه می کنید)، یادگیری زبان آلمانی دشوار نیست. البته ساختار دستوری زبان آلمانی تا حدودی پیچیده تر از ساختار انگلیسی است، اما همین که با این ساختار آشنا شوید خیالتان راحت تر خواهد بود.

  1. بهترین کتاب هایی که برای یادگیری زبان آلمانی استفاده می شود کدام اند؟

برای دوره‌ های اولیه معمولا در ایران کتاب های زیر تدریس می شوند:
Menschen
Berliner Platz
Studio d
TANGRAM
Begegnungen